NASA selfie aneb Jak se na chvíli stát kosmonautem

Většina z nás se nikdy do vesmíru nepodívá. Lze o tom ale snít anebo se nyní díky NASA povznést nad skutečnost a na chvíli se stát součástí některé z nejkrásnějších scenérií, které jsou od nás vzdálené tisíce světelných let.

Zdroj: NASA

Na oslavu 15. výročí založení Spitzerova vesmírného dalekohledu vydala NASA aplikaci NASA Selfies pro telefony s iOS a Androidem.

Je to velmi jednoduché. Vložíte obrázek obličeje (nebo tváře někoho jiného), který je umístěn v rámu pomocí přední nebo zadní kamery a rázem se stanete součástí kosmonautského obleku.

Můžete si vybrat pozadí některého z mnoha záběrů, které Spitzerův dalekohled zaznamenal během posledních 15 let, a uložit si snímek do telefonu.

Jen počítejte s tím, že nelze vybrat fotografii z minulosti a není ani možnost okamžitého sdílení.

Vyzkoušet pro iOS můžete TADY, pro Android ZDE.

Spitzerův vesmírný dalekohled je vesmírná observatoř určená k pozorování objektů v infračerveném oboru světla. Teleskkop byl vypuštěný 25. srpna 2003 a od té doby učinil řadu objevů, mezi něž patří potvrzení teorie, že galaxie Mléčná dráha je ve skutečnosti spirální galaxií s příčkou nebo byla s jeho pomocí vytvořena fotografická mozaika Mléčné dráhy skládající se z 800 000 samostatných snímků.

Je také dostupné 360 stupňové video, které umožní prozkoumat virtuální systém TRAPPIST-1 na svém počítači, smartphonu nebo pomocí prohlížeče Google Cardboard.