Ekologie

Nová včela medonosná se vynořuje z chovné buňky. Během šesti týdnů svého života bude tato dělnice hledat potravu, vytvářet med a vychovávat další generaci.
Včely medonosné vévodí seznamu hmyzích opylovačů, na nichž je závislá třetina potravinových plodin. Současně je ohrožují různé nákazy a znečištění. Vědci a včelaři se proto pokoušejí vytvořit odolnější včelu. Jejich usilí v květnovém vydání časopisu přibližuje reportáž Charlese C. Manna s fotografiemi Ananda Varma.

Hledání supervčely

Noční život a Thomas Alva Edison přírodě trochu zavařili.
Světelné znečištění, které generují především hustě osídlené městské oblasti, má dlouhodobé dopady na rostliny a hmyz. Dopady odhaluje první vědecká studie, která shrnuje výsledky výzkumu na University of Exeter.

Světla noci dusí rostliny i hmyz

Po nás opak potopy
Řadu dnes velmi vyspělých zemí včetně Spojených států a také České republiky postihne během přibližně třiceti let velmi suché klima. Tvrdí to alespoň nová projekce amerického Národního centra pro atmosférický výzkum (NCAR).

Po nás opak potopy

Ozonová smrt
Vyhynutí dinosaurů po srážce s asteroidem před 65 miliony let nepatřilo k největším ohrožením života na Zemi. Jedno větší vyvolala megaerupce před 250 miliony let.

Ozonová smrt

Šance, že lidstvo nepřežije rok 2100, je 50 procent, tvrdí vědec
Podle filmů by se mohlo zdát, že se lidstvo na nějakou tu pohromu nebo vymření úplně těší. Zničení civilizace je tématem desítek snímků – a většinou těch komerčně nejúspěšnějších. V Armagedonu jen těsně unikneme obrovskému meteoru, ve filmu 2012 nás spláchne obří vlna, ve Dni poté zase globální ochlazování. Co nám ale hrozí nejvíc?

Šance, že lidstvo nepřežije rok 2100, je 50 procent, tvrdí vědec