Hmyz

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?
Očekávané se stalo realitou. Působení radioaktivního záření po jaderné havárii ve Fukušimě si začíná vybírat svoji daň v podobě zvířecích mutací. V polovině srpna byl objeven motýl s jednoznačnými známkami poškození v důsledku záření.

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?

Nová včela medonosná se vynořuje z chovné buňky. Během šesti týdnů svého života bude tato dělnice hledat potravu, vytvářet med a vychovávat další generaci.
Včely medonosné vévodí seznamu hmyzích opylovačů, na nichž je závislá třetina potravinových plodin. Současně je ohrožují různé nákazy a znečištění. Vědci a včelaři se proto pokoušejí vytvořit odolnější včelu. Jejich usilí v květnovém vydání časopisu přibližuje reportáž Charlese C. Manna s fotografiemi Ananda Varma.

Hledání supervčely

Noční život a Thomas Alva Edison přírodě trochu zavařili.
Světelné znečištění, které generují především hustě osídlené městské oblasti, má dlouhodobé dopady na rostliny a hmyz. Dopady odhaluje první vědecká studie, která shrnuje výsledky výzkumu na University of Exeter.

Světla noci dusí rostliny i hmyz

Pavoučí housenky
Vlákna pavoučích sítí patří k nejpevnější materiálům na Zemi. Američtí vědci tvrdí, že to již umí jejich geneticky upravené housenky bource morušového.

Pavoučí housenky