Červené maso zvyšuje riziko vzniku rakoviny: Důvodem je reakce našeho těla

Spotřeba červeného masa je již dlouho spojena s rozvojem určitých typů rakoviny. Nyní vědci pravděpodobně našli důvod, proč je pro nás červené maso karcinogenní.

Zdroj: čtk

Nová studie uvádí, že molekula cukru nalezena v hovězím, jehněčím a vepřovém mase, spouští u jeho konzumentů imunitní reakci, jež způsobuje v těle zánět, což v konečném důsledku přispívá k růstu nádoru. Dlouhodobý příjem tohoto cukru u myší způsobil až pětinásobný nárůst rizika vzniku rakoviny.

Mimo naše těla

Lidé jsou jediní masožravci, kteří čelí zvýšenému riziku rakoviny v důsledku konzumace červeného masa. Proč tomu tak je, nikdo netušil. I když existuje mnoho teorií, které se snaží vysvětlit škodlivé účinky tohoto druhu masa, konkrétních důkazů je stále nedostatek.

Vědci se tedy rozhodli zúžit záběr svého výzkumu a zaměřili se na molekulu cukru zvanou Neu5Gc, jež byla nalezena v rakovinných tkáních, ovšem lidské tělo ji neprodukuje – což naznačuje, že pravděpodobně pochází z naší stravy. Neu5Gc přirozeně produkuje většina savců, lidský druh je však výjimkou.

Když probíhalo měření množství Neu5Gc v různých potravinách, ukázalo se, že červené maso obsahuje velmi vysoké množství této molekuly, speciálně hovězí, bizoní, vepřové a jehněčí. Naopak drůbež, ryby (s výjimkou kaviáru), zelenina a ovoce Neu5Gc zcela postrádaly.