Energie

Člověk se může stát baterií i jinak, než jako nedobrovolný monočlánek v Matrixu
Trochu se tak naplňuje sen o perpetu mobile, stroji, jehož fungování je samo zdrojem energie, kterou potřebuje. Korejští vědci vylepšili 200krát technologii založenou na konverzi energie běžně dostupné z okolního prostředí - například z pohybu lidského těla - na energii elektrickou.

Člověk se může stát opravdu výkonnou baterií

Zařízení na výrobu syntetického benzinu ze vzduchu a vody.
Nový vynález může obrátit na světovou ekonomiku vzhůru nohama, německá společnost s názvem Sunfire GmbH tvrdí, že dokáže proměnit vodu a v podstatě odpadní oxid uhličitý na uhlovodíkovou kapalinu podle přání - například petrolej, benzín a oleje. Nic ovšem není známo o nákladech procesu a nakolik ho může ovlivnit některými analytiky předpovídaný pokles cen ropy.

O výrobu benzinu z vody a vzduchu usiluje německá firma

Okna jako solární panely
Solární elektrárny se u nás staly symbolem tunelování a neefektivní podpory alternativních energií. Nová technologie z Laboratoře v Los Alamos nabízí zcela nové možnosti zachycování sluneční energie pomocí okenních tabulek.

Okna jako solární panely

Inženýři nutí bakterie k produkci živé hmoty
S inspirací získanou studiem přírodních materiálů, jako jsou kosti nebo matice minerálů, nutí inženýři z MIT bakteriální buňky k produkci biofilmů, které kombinují živé z neorganickými prvky: například zlatými nanočásticemi a kvantovými tečkami. Vzniká tak živá hmota.

Inženýři nutí bakterie k produkci živé hmoty