Články

Sex ve vesmíru není nebezpečný, ale technicky by to byl oříšek
Je sex ve vesmíru smrtelně nebezpečný? Uklidněte se, milování ve vesmíru by mohlo být nebezpečné jen z důvodů spojených se samotným cestováním v kosmické lodi. Z našeho výzkumu rozhodně nelze vyvodit závěr, že (lidský) sex ve vesmíru je spojen se zvláštním rizikem, píše na své webové stránce Montrealská univerzita.

Sex ve vesmíru není nebezpečný, ale technicky by to byl oříšek

Dech je jako otisk prstu. Co může na vás vyzradit?
Na každém člověku je jedinečná nejen kresba linií na prstech, dlaních a ploskách nohou. Otiskem svého druhu je i dech, protože funguje jako nezaměnitelný chemický podpis, což dokazuje nová studie zveřejněná v časopise PLoS One.

Dech je jako otisk prstu. Co může na vás vyzradit?

Sedmapůlměsíční dvojčata Felix a Viva Torresovi vnímají obrázky i zvuky, s nimiž se setkávají v newyorské čtvrti Greenwich Village. Doma na ně mluví dvěma jazyky.
Mozek malého dítěte je ne­uvěřitelný stroj na učení. Jeho rozvoj závisí láskyplné péči a především první rok má poměrně zásadní význam, upozorňuje v reportáži v lednovém National Geographic Yudhijit Bhattacharjeeová. Úryvek s fotografiemi Lynn Johnsonové vám nabízíme jako ochutnávku.

První rok

Nejdelší ocásek vyhrává boj o život
Být spermie je sakra těžké. Představte si, že se celý váš život soustředí na jeden jediný závod, který s největší pravděpodobností prohrajete. A nemáte nárok na žádný trénink nebo zahřívací kolo. Ovšem při čekání na startovní čáře už je jasné kdo má výhodu – nejdelší spermie vyhrává.

Závod o život: Nejdelší spermie vyhrává!