Články

Po celá staletí, možná i tisíciletí ji lidé uctívali pro její zlatavou barvu, ochranné a konzervační vlastnosti. Dodnes hraje významnou roli v prevenci závažných onemocnění a civilizačních chorob. Vědci se snaží dokázat to, co v Indii už vědí odnepaměti: že kurkuma je jednou z nejmocnějších rostlin na této planetě.

Kurkuma: Pramen lidského zdraví a věčného mládí

Dvě odlišná slova a dvě odlišné reakce. Když řeknete dětem slovo muzeum, pravděpodobně jen znuděně protáhnou obličeje s vidinou zabitého odpoledne někde mezi vitrínami nezajímavých exponátů. Zato když řeknete dinosaurus, oči se jim nadšeně rozzáří radostí. A co teprve, když je tu momentálně k vidění jedna z největších sbírek dinosaurů světa, s originálními, až 24 metrů dlouhými a 154 milionů let starými kostrami dinosaurů, a navíc ve zcela netradičně pojatém muzeu!

Netradiční muzeum: Dinosauria Museum Prague boří zažité představy o muzeu

I malé drony představují pro letadla riziko.
Když sedíte v dopravním letadle, které si hlídá vyšší letovou výšku, ani vás nenapadne hrozba střetu s dronem. Při vzletu a přistání už tato myšlenka není tak nereálná. Navíc drony jsou příliš malé, aby je letištní radary identifikovaly.

Jak vypadá střet letadla s dronem v rychlosti 383 km/hod