Články

Příroda má neuvěřitelnou sílu a poradí si skoro se vším. Třeba i s nepříjemným zápachem. Může za to minerál zvaný Alunit. Skládá se z draselných a hliníkových solí a tyto látky mají úžasnou schopnost ničit mikroorganismy. Je důležité vědět, že odér potu není způsobený samotným potem, ale bakteriemi, které se v něm množí. Odstraněním mikroorganismů se tak vyřeší samotný zápach. A právě to je hlavní výhodou krystalového deodorantu – zabíjí bakterie a dezinfikuje pokožku.

Krystalový deodorant: přírodní pomocník prorazí nepříjemný zápach

Kdo kdy jako malé dítě nesnil o tom, že mu rodiče na zahradě postaví domeček na stromě, do kterého se může schovat, pořádat tajná setkání s kámoši a v pozdějším věku ho používat jako klubovnu s mini ledničkou přecpanou alkoholem? Pokud jste byli šťastlivcem s domečkem, gratulujeme. My snílci se alespoň můžeme pokochat těmito domy na stromě, které nemají daleko od toho být nejnovějším trendem v oblasti bydlení!

Nejoriginálnější bydlení ve stromech: Úchvatné spojení luxusu, fantazie a nápadu

Sjíždění řek v ČR patří mezi jedny z nejoblíbenějších letních aktivit. Nechte se proto i vy inspirovat našimi tipy na méně známé řeky, které vás okouzlí okolní krajinou i blízkými historickými památkami. Naložte do kánoe kamarády či rodinu, tábornické vybavení a užijte si víkend nebo třeba celý týden na vodě.

Kam vyrazit v Česku na vodu?

Žijeme na ní, kolik toho o Zemi ale opravdu víme?
Přestože astronomové ve vesmíru objevili už kolem padesáti planet, které se podobají Zemi, stále nenašli další místo, kde by se dařilo životu. Čím je třetí planeta sluneční soustavy tak výjimečná? A jaká jsou její "nej"?

Všechno, co jsme od školy zapomněli o Modré planetě

I bez nervového systému si rostliny vytvořili vlastní systém ochrany.
Američtí vědci odhalili zase o něco víc z tajemství komunikace rostlin. Naši „zelení přátelé“ sice nemají nervový systém jako lidé nebo zvířata, ale po napadení využívají něco, co se překvapivě chová velmi podobně.

Jak reagují rostliny, když jim někdo ubližuje?