Články

Hornický skanzen Maryau, Ondřej Soukup
Hradů a zámků už jste prozkoumali hodně a chcete vyrazit za technickými památkami? Středočeský je známý mimo jiné pro svou bohatou hornickou tradici. Jak se ještě nedávno těžilo uhlí a jak vypadal život českých havířů? Následující instituce nabízí exkurze do historie, které budou bavit nejen vás, ale i vaše děti.

Za hornickou tradicí středních Čech

Články - spolupráce
Patří jaro mezi vaše nejoblíbenější roční období? Nebo jste zkrátka jen milovníkem nádherné panenské přírody? V obou případech je pro vás jako stvořený ostrov Madeira – perla Atlantiku.

Madeira aneb Jaro po celý rok

Po celá staletí, možná i tisíciletí ji lidé uctívali pro její zlatavou barvu, ochranné a konzervační vlastnosti. Dodnes hraje významnou roli v prevenci závažných onemocnění a civilizačních chorob. Vědci se snaží dokázat to, co v Indii už vědí odnepaměti: že kurkuma je jednou z nejmocnějších rostlin na této planetě.

Kurkuma: Pramen lidského zdraví a věčného mládí

Situace okolo covidu se konečně ustálila, a tak se zdá, že nejvyšší čas splnit si své cestovatelské sny je právě teď. Zdražování sice do těchto karet příliš nehraje, ale i s tím se dá pracovat. Jak? Představujeme vám X destinací, které jsou tzv. budget-friendly a kam se bez podíváte za pár korun.

Mallorca, Itálie, Řecko. Objevte seznam destinací, které vás nezruinují

Technologie kolem nás již nevnímáme, protože je všude kolem. Máme v domácnostech nejnovější smart TV, smart mobilní telefony, chytré auta, a dokonce i kávovar nám ráno udělá samostatně přesně takovou kávu, jakou máme nejraději. Všechny technologie jdou dopředu a to i v oblasti elektronických překladačů řeči. Na trh totiž přichází novinka přinášející hned několik jedinečných vlastností. Přináší ji společnost Vasco Electronics působící na trhu od roku 2008, která se za poslední roky dostala v této oblasti doslova na výsluní a nepřestává dále překvapovat.

Nový elektronický překladač, který vám přeloží jazyky celého světa do češtiny

Gregor Johann Mendel, pastel podle fotografie
Sestavení posledních osmi procent DNA lidského genomu kvůli jejich složitosti trvalo vědcům skoro dvacet let. „Teď ale máme kompletní informace, které nám umožní lépe pochopit, jak se formujeme jako individuální organismy a jak se lišíme nejen od ostatních lidí, ale i od jiných druhů. Prakticky ve stejný okamžik se českým vědcům podařilo přečíst genom zakladatele genetiky.

Geny otce genetiky