Články

Po celá staletí, možná i tisíciletí ji lidé uctívali pro její zlatavou barvu, ochranné a konzervační vlastnosti. Dodnes hraje významnou roli v prevenci závažných onemocnění a civilizačních chorob. Vědci se snaží dokázat to, co v Indii už vědí odnepaměti: že kurkuma je jednou z nejmocnějších rostlin na této planetě.

Kurkuma: Pramen lidského zdraví a věčného mládí

Výprava na český „severní pól“ – přežili všichni!
Kolik ročních období máme? Správně: čtyři. A kolik jich naplno využíváme při pobytu venku, tedy včetně přespávání ve volné krajině? Většinou jen jedno – léto - otužilejší jedinci pak další dvě, jaro a podzim. Ale i zima nabízí mimořádně pěkné zážitky, které by bylo škoda jen tak pominout. Není to přece jen týden, dva na sjezdovkách – pokud je tedy dost sněhu.

Noc na českém „severním pólu“

Existují aktivity, díky kterým zapomínáme. Patří mezi ně i sex.
Paměť může být pěkně záludná. Dokáže vyvolat vzpomínky na události před dvaceti lety do nejmenších detailů, ovšem když hledáte, kam jste si položili před chvilkou klíče, odmítá spolupracovat. Ve vyvolávání vzpomínek však dokáže být mnohem záludnější.

Nejdivnější věci, které jste nevěděli o paměti

Krkavcovití jsou spojováni s magií a nikdy nevěstí nic dobrého. Vědci se jim nyní snaží napravit reputaci.
V literatuře jsou vrány či havrani vždy špatným znamením a jsou spojováni s čarodějnicemi a černou magií. Většina lidí má za to, že kradou, požírají vejce jiných ptáků a snižují tak populaci ostatních ptačích druhů. Vědci však nyní očišťují jméno krkavcovitých. Zkoumáním více než 326 interakcí mezi obávanými okřídlenými škůdci a jejich kořistí totiž došli k závěru, že jim křivdíme.

Špatná pověst krkavcovitých je jen mýtus!