Australští domorodci se nevyvíjeli izolovaně. Před 4000 lety dorazila přistěhovalecká vlna z Indie

Nová vědecká studie mění dějiny. Dávno před Evropany dorazila do Austrálie velká přistěhovalecká vlna z Indie.

Obyvatelé indického subkontinentu migrovali zhruba před 4 000 lety do Austrálie a smísili se s tamním domorodým obyvatelstvem dávno před tím, než tento světadíl kolonizovali Evropané.

Exkluzivně pro National Geographic: Koalové jsou ohroženi. Dokáže je Austrálie zachránit?

Vyplývá to z nové vědecké studie, která popírá zavedený názor, že domorodci žili v Austrálii izolovaně od okolního světa až do příchodu britských osadníků koncem 18. století. Píše o tom zpravodajský server BBC.

Všechno je jinak

Doposud se předpokládalo, že první lidé přišli do Austrálie před 40 000 lety a žili tam v izolaci od ostatních skupin obyvatelstva Země, dokud se koncem 18. století neobjevili přistěhovalci z Británie.

Genetická studie provedená mezi 300 původními obyvateli Austrálie, Indie, Papuy-Nové Guineje a jihovýchodní Asie ale objevila "významný příliv genů" z Indie do Austrálie před asi 4 230 lety. Podle studie možná právě tito imigranti také přivezli z indického poloostrova do Austrálie psa dinga.

"Dlouho před tím, než se v Austrálii usadili Evropané, lidé z indického subkontinentu migrovali do Austrálie a smísili se s australskými původními obyvateli," konstatuje se ve studii expertů z Ústavu evoluční antropologie Maxe Plancka v Lipsku. "Výzkum naznačuje, že mezi indickou populací a Austrálií došlo během holocénu, asi před 4 230 lety, k významnému toku genů," dodává studie.

Podle autorů studie indičtí přistěhovalci zřejmě v Austrálii zavedli pokročilé zemědělské technologie a výrobu vyspělejších nástrojů. "V tuto dobu dochází k náhlé změně ve zpracovávání rostlin a technologiích používaných k výrobě kamenných nástrojů. Poprvé se objevují drobné štípané kamenné nástroje - mikrolity," konstatovala vedoucí studie Irina Pugačovová.

Úvodní ilustrační foto: Thinkstock