Fantastické výlety vesmírem startují z brněnské Kraví hory

Letět do vesmíru, nahlédnout do mikrosvěta, poznat tajemství života, ponořit se do říše fantazie. To všechno – vlastně mnohem více – objevíte na Hvězdárně a planetáriu Brno. Uprostřed města Brna, na Kraví hoře, prožijete několik vědecko-fantastických příběhů – budoucnosti, minulosti i současnosti.

Fantastické výlety vesmírem startují z brněnské Kraví hory

Digitárium Hvězdárny a planetária Brno je místem, které vás obklopí obrazem i zvukem. Svojí velikostí a vybavením se řadí mezi nejlepší projekční systémy na světě. Představení digitária kombinují reálné záběry s vědeckými vizualizacemi i snovými představami.

#video|5662872#

Série speciálních projektorů v kombinaci s desítkami počítačů nad vámi vykouzlí překvapivě věrný a plastický model vesmírného prostoru. Přenést se můžete také na těžko dosažitelná místa – pod vodní hladinu, dovnitř lidského těla, zaniklého pravěku anebo pohádky…

V sále exploratoria Hvězdárny a planetária Brno projdete expozicí věnovanou příběhu Sluneční soustavy. Připraveny jsou pro vás interaktivní exponáty, velkoplošné ilustrace, sférické projekce, vzorky meteoritů i zkamenělin.

Digitárium v brněnském planetariu

Už jste na vlastní oči spatřili sluneční skvrny, krátery na Měsíci, Saturnův prstenec, barevné dvojhvězdy anebo třeba galaxie? Pokud ne, přijďte se podívat do astronomické pozorovatelny. Za pěkného počasí z Hvězdárny a planetária Brno zahlédnete vesmírné objekty vzdálené i několik milionů světelných roků.

Z pozorovací terasy Hvězdárny a planetária Brno se také nabízí téměř magický pohled na denní i noční Brno. Během dne je terasa volně přístupná, podobě jako vstupní hala s posezením u jednoduchého občerstvení a příležitostnou výstavou. Snad nejzajímavějším exponátem ve vstupní hale je obrovský snímek malé části souhvězdí Plachty, ve kterém před 11 tisíci roky explodovala jedna velká hvězda.

Na počátku 21. století přicházejí objevy, které mění náš názor na podobu našeho světa. Díky Hvězdárně a planetáriu Brno můžete být přitom. Věřte nám, bude to zajímavá jízda.

Zůstaňte ve spojení s Hvězdárnou a planetáriem Brno! Premiéry nových představení, zajímavé akce, mimořádné slevy – to vše zjistíte buď na Facebooku www.facebook.com/Hvezdarna.Brno anebo prostřednictvím e-mailových zpráv na www.hvezdarna.cz/zpravodaj