Sluneční soustava na vaší dlani. Vesmír nebyl nikdy blíž

A zase jedna dechberoucí aplikace, která nám přibližuje vesmír – tentokrát sluneční soustavu.

Sluneční soustava na vaší dlani. Vesmír nebyl nikdy blíž

Když se návrhář videoher nudí, může z toho vzejít hodně dobrého. Když neměl Christopher Albeluhn co na práci, snažil se alespoň o něco rozšířit své portfolio. A tak vymyslel a naprogramoval aplikaci The Solar System: Explore your Backyard. Na You Tube uložil šestiminutovou ukázku své práce – a na světě byl hit. Schválně: líbí?

Není divu, že za pár hodin mělo video přes 150 000 shlédnutí. Aplikace je klasickým produktem edutainmentu – tedy kombinace zábavy a vzdělávání. Umožňuje lidem uchopit do rukou naši sluneční soustavu a velmi chytlavou a přitom jednoduchou formou poznat planety, Zemi i Slunce. Samozřejmě v líbivém kabátku 3D grafiky. Celkem je v programu 88 klasických hvězdných znamení, všechny planety (mezi nimiž moderně nezahrnul Pluto) a Slunce.

Herní designér řekl magazínu Huffington Post: "Každou noc jsem něco přidával a pořád přibývalo něco, co jsem chtěl do toho vesmírného programu doplnit." Na programu je vidět, že ho vymyslel herní návrhář – je zábavný, chytlavý a současně přehledný. Do zvuků new-age hudby se otáčejí planety, můžete si prohlížet oběžné dráhy i Slunce – vše podle poznatků současné vědy. Původní záměr byl přitom mnohem skromnější: jen vytvořit planety v programu na vývoj počítačové hry. Albeluhn na to využil známou platformu Unreal Engine.

Program byl vyvinut pro PC, ale pokud Albeluhn sežene 8000 dolarů, rád by ho vydal i pro Android a iPad. Mohl by se tak zařadit mezi výukové pomůcky nové generace. Dokážete si představit, jak by vypadala výuka, kdyby učitel vysvětloval vznik sluneční soustavy na tabletu s tímto programem? Rozhodně mnohem lépe než na dnes používaných plastových modelech starých 30 let…