Magazín-NG

I malé drony představují pro letadla riziko.
Když sedíte v dopravním letadle, které si hlídá vyšší letovou výšku, ani vás nenapadne hrozba střetu s dronem. Při vzletu a přistání už tato myšlenka není tak nereálná. Navíc drony jsou příliš malé, aby je letištní radary identifikovaly.

Jak vypadá střet letadla s dronem v rychlosti 383 km/hod

Žijeme na ní, kolik toho o Zemi ale opravdu víme?
Přestože astronomové ve vesmíru objevili už kolem padesáti planet, které se podobají Zemi, stále nenašli další místo, kde by se dařilo životu. Čím je třetí planeta sluneční soustavy tak výjimečná? A jaká jsou její "nej"?

Všechno, co jsme od školy zapomněli o Modré planetě

Petroglyfy v Indii
Co mohou mít nosorožci a hroši společného s Indií? Tuto otázku mohlo dosud položit snad jen zvídavé dítě s bujnou fantazií. Nyní ale vrtá hlavou i archeologům. V indickém regionu Maháráštra totiž našli obrazce vyryté do kamene, které zobrazují některé druhy zvířat vyskytující se výhradně na africkém kontinentu.

Záhada, se kterou si vědci neví rady: Jak vznikly záhadné zvířecí petroglyfy

Mezi Kateřinskou jeskyní a Macochou jeskyňáři našli novou jeskyni. Místo vstupu na mapě označil Karel Absolon už před 70 lety, dál se však nikdy nedostal. Průzkum ukazuje, že pod hřebenem zvaným Chobot půjde o prostoupení do mnohem větších prostor, než se původně zdálo.

Speleologové objevili v Moravském krasu Elfí domeček