ŠTÍTEK: hlavní město

Vizualizace nové podoby náplavky na Rašínově nábřeží
Pravidla pro výběr pořadatelů a pro uskutečnění krátkodobých akcí na pražských náplavkách se od 1. července letošního roku změnila, úpravy mají za cíl brát větší ohled na život místních obyvatel. Nově může každý pořadatel akcí na palubách kotvících lodí a v prostoru náplavek provozovat akce pouze s akustickou hudbou. Na potřebě změny pravidel se shodli zástupci TCP, zástupci spolku Praha Ohleduplná a primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.
18 fotografií

Hlasitá hudba na náplavkách? Už jen uvnitř kobek nebo kotvících lodí

Praha
Rybník. Ilustrační foto.
V hlavním městě je skoro sto rybníků o celkové ploše 170 hektarů. V minulosti přitom mnoho z nich bylo vypuštěno a staly se z nich skládky, někde byly dokonce místo nádrží postaveny nové domy. Praha po ničivých povodních v roce 2002 zahájila projekt Obnova a revitalizace nádrží. Letos v jeho rámci plánuje magistrát investovat do oprav rybníků zhruba 74 milionů korun.
8 fotografií

Místo rybníků skládky i nové domy. Praha teď investuje do jejich obnovy

Praha
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Ilustrační foto.
Pervitin ve středních Čechách nabízejí dealeři drog nejčastěji v ceně tisíc korun za jeden gram – stejně jako v Praze. Na rozdíl od hlavního města však kriminalisté, kteří se na záležitosti spojené se zneužíváním nelegálních omamných látek specializují, zaznamenali na území kraje nečekaně široké cenové rozpětí: od 600 do 5000 Kč za gram. Ukazuje to čerstvě vydaná výroční zpráva Národní protidrogové centrály za rok 2018.
4 fotografie

Středočeští uživatelé drog jsou spíš z laciného kraje

Z okolí
Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč
Prioritou pro Prahu ve výstavbě dopravní infrastruktury je především dokončení velkého i městského okruhu, myslí si to 56 procent Pražanů. Následují metro D (22 procent) a oprava stávajících mostů a výstavba nových (deset procent). Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Ipsos pro Sdružení pro architekturu a rozvoj (SAR). V červnu v něm odpovídalo 1000 obyvatel hlavního města od 18 do 65 let.
20 fotografií

Po čem Pražané touží? Chtějí dokončení okruhů a nové metro D

Praha
Zvíkovecká kytička - Logo
Zvíkovec – Domova Zvíkovecká kytička se Zvíkovečtí a přátelé nechtějí vzdát. Kvůli obavám z postupu zřizovatele (je jím hlavní město Praha) a možného přesunu v domově žijících děvčat do Prahy, vstoupili do další fáze boje. Peticí.  

Zvíkovečtí vytáhli do boje o Kytičku

Rokycansko
Vytoužená medaile sice mladým fotbalistům z Klatovska na republikovém finále této věkové kategorie unikla o vlásek, i tak mohou být ale všichni maximálně spokojení.
Praha, Klatovy - Výběr fotbalistů z Klatovska v kategorii do dvanácti let se opět po roce zúčastnil republikového finále hraného jako memoriál Vladimíra Betky, jenž se ve dvou dnech konal v hlavním městě na hřišti SK Motorlet.

Mladí fotbalisté obsadili ve finále čtvrté místo

Fotbal
Z oslavy 140 let porodnice U Apolináře v Praze.
Bydlet v hlavním městě je stále lákavé. Počet obyvatel metropole přibývá. I když pomalejším tempem, než tomu bylo v předchozích letech. Počet Pražanů se za první čtvrtletí letošního roku zvýšil o 550 lidí, nyní tak zde žije přesně 1 309 182 obyvatel, uvádí Český statistický úřad (ČSÚ). Ve stejném období minulého roku ale v Praze přibylo 2316 osob.
10 fotografií

Pražané se rozrůstají. Metropole vede mezi kraji v počtu narozených dětí

Praha
Praha chce zavést jednotný informační systém s on-line odjezdy spojů přímo ve vozidlech či před vstupy do metra jako jinde v Evropě.
/FOTOGALERIE/ Firma Ropid, která v hlavním městě a okolí organizuje městskou hromadnou dopravu, od začátku června testuje názory a nálady veřejnosti ohledně zavedení informačních tabulí u vstupů do metra, jaké existují třeba v Londýně, Budapešti či v Mnichově a v mnoha dalších evropských městech. Magistrátní společnost uvažuje i o zavedení panelů s on-line informacemi přímo ve vozidlech MHD. Jaký je váš názor?
7 fotografií

Praha uvažuje o tabulích s odjezdy u metra. Dopravní podnik se bojí úrazů

Praha
Bazénová sezona začíná
Pražské vodovody a kanalizace žádají obyvatele hlavního města, aby nenapouštěli zahradní bazény z vodovodní sítě. Nabízejí jim přistavení cisterny přímo na místo, které si sami určí. „Kvůli vysoké rychlosti proudění vody v potrubí může dojít k uvolnění sedimentů, a tím k zakalení vody. Rovněž hrozí pokles tlaku v síti, který se může projevit i u jiných odběratelů,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek. Ti, kdo plánují využít vodovod, by měli bazén napouštět pomalu a mimo špičku, tedy nejlépe v noci.
17 fotografií

KRÁTCE: Napouštění bazénů zatěžuje vodovodní síť

Praha
Dárcovství krve. Transfuzní stanice ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.
Pražané, kteří minimálně osmdesátkrát darovali krev, budou mít MHD v metropoli rok zdarma. Další nárok na roční kupon bude mít dárce po absolvování 120 odběrů, dále po 160 odběrech a také po 250 odběrech. Dárci darující krev více než čtyřicetkrát pak budou oceněni na slavnostním večeru, kde pro ně vystoupí Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK.
11 fotografií

Dlouhodobí dárci krve budou jezdit pražskou MHD rok zdarma

Praha
Fair place.
Pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) na pondělním zasedání vedení metropole navrhne kolegům zrušení vyznačených stanovišť pro vozy taxislužby označená cedulkou Fair Place. O „férová místa“ podle magistrátu nebyl zájem, nebo je obsadili nepoctiví taxikáři. Institut plánování a rozvoje hlavního města (IPR Praha) přes léto vypracuje návrh, jak uvolěná místa v budoucnu využít.
45 fotografií

Lukrativní místa pro taxíky vybízejí k okrádání turistů. Praha je chce zrušit

Praha
Daňové přiznání - Ilustrační foto
/INFOGRAFIKA/ Vedení hlavního města se rozhodlo vyhovět výzvám starostů městských částí, kteří v minulých letech na svém sněmu opakovaně požadovali změnu nastavení daně z nemovitých věcí. Ta je stoprocentním příjmem městských částí, nikoli hlavního města Prahy. Dosud mělo město na celém svém území stejné koeficienty, které ovlivňují nastavení daně. Nyní dává vedení města možnost starostům určit její individuální nastavení pro svou městskou část.
24 fotografií

Jaká bude daň z nemovitosti? Praha nechá rozhodnout městské části

Podnikání
Představení nového lesa Arborka v Satalicích.
Nejen Praha, ale i celá Evropa čelí v posledních letech podle mnoha studií klimatické změně. Jedním z účinných prostředků, jak klimatické změně a jejím negativním účinkům aktivně bránit, je zvyšování podílu ploch pokrytých zelení různých kategorií. Hlavní město v této oblasti dlouhodobě pracuje na zlepšení podmínek a díky mnohaleté snaze se podařilo postupně nově ozelenit plochu více než 270 hektarů, což je takřka stejná plocha, jakou má Kunratický les. Nejnovější vybudované zelené plochy se nacházejí v Satalicích.
9 fotografií

Praha má nový les. V Satalicích vysázeli skoro 90 tisíc stromků

Praha
Autobus MHD před budou Letiště Václava Havla 19. listopadu v Praze.
Lepší podmínky a hlavně volnější spoje ve směru na letiště nabídne cestujícím vedení hlavního města od příštího měsíce. Od poloviny června totiž budou o víkendech jezdit na lince 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha zdvojené spoje. Regionální organizátor pražské integrované dopravy (Ropid) tak chce posílit spojení v době, kdy autobusy a metro nejezdí tak často a hrozí, že se do autobusů cestující nevejdou.
7 fotografií

Pohodlnější cesta na letiště. Z Veleslavína pojedou najednou dva autobusy

Praha
Křižovatka U Bulhara na severojižní magistrále.
Během nočního téměř čtyřiadvacetihodinového jednání zastupitelé hlavního města schválili Plán udržitelné mobility Prahy a okolí. Koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) prosadila dokument s více než dvěma sty konkrétními opatřeními v oblasti dopravy až do roku 2030. Projekt s názvem Polaď Prahu podle odhadů vyjde na zhruba 113 miliard korun.
15 fotografií

Polaď Prahu za 113 miliard korun. Koalice prosadila dopravní strategii

Praha
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí
Ilustrační foto
Střední Čechy - Zájem cestujících o veřejnou dopravu vytrvale roste. Vyplývá to z poznatků krajské organizace IDSK – Integrované dopravy Středočeského kraje, která má na starosti koordinaci provozu pravidelných linek autobusů i vlaků a spolupráci s partnery v Praze. Řadu spojů, ať jezdících po kolejích, nebo po silnici, totiž Středočeši objednávají (a také na jejich provoz připlácejí) společně s hlavním městem.

Veřejná doprava v kraji denně převáží 312 tisíc cestujících

Z okolí