Biologie

Budeme dýchat pod vodou?
Vědci tvrdí, že i lidé by mohli jednou dýchat pod vodou i bez tlakových lahví. Stačilo by smíchat člověčí genetickou výbavu s řasami.

Budeme dýchat pod vodou?

Šílená chobotnice
Amokem posedlá chobotnice drtící chapadly rybářský člun plný vyděšených námořníků a zobcem drtící boky lodi, patří k hrůzostrašným historkám starým, jako je mořeplavba sama.

Šílená chobotnice

Buněčné hodiny
24hodinový cyklus sdílíme na planetě Zemi se vším živým. Změny teploty, tlaku, reakční doby, únavy a spánku zůstávají neměnné milióny let.

Buněčné hodiny

Bakterie produkuje levnou naftu
Geneticky upravená bakterie dokáže produkovat pohonné hmoty dvakrát až třikrát levněji než je současná cena ropy. Potřebuje jen prostor, vodu, slunce a oxid uhličitý.

Bakterie produkuje levnou naftu

Genocida netopýrů
Netopýři jsou pro ekosystém velmi důležití: požírají hmyz, rozptylují semena a opylují květiny.Ve Spojených státech je hromadně hubí nový zákeřný nepřítel.

Genocida netopýrů

Stroj umí přečíst mozkové vlny
Vědcům z Bostonu se podařilo s úspěchem vyzkoušet zařízení, které umí převést mozkové vlny na řeč. Dávají tak do budoucna naději lidem, kteří oněměli po mozkové mrtvici, nebo je postihla amyotrofní laterální skleróza (ALS), že budou schopni komunikovat s vnějším světem pomocí syntetického hlasu.

Stroj umí přečíst mozkové vlny