Historie - přelom roku 2004/2005

Tak to tehdy všechno začalo. Nikdo nemohl vědět, co nás čeká…

Historie -  přelom roku 2004/2005
Historie - přelom roku 2004/2005
Na palubě letadla ze Santiaga do Punta Arenas

Antarktický  projekt se tehdy konečně rozběhl tak, jak jsme si představovali. Kontejnery s rozebranou stanicí dorazily do chilského přístavu Punta Arenas a na začátku ledna vyrazila skupina 14 stavebníků a vědců směr Antarktida. S jasným cílem za necelé tři měsíce vybudovat  vědeckou základnu.  Za redakci National Geographic Česko sledoval na místě vznik stanice Hynek Adámek.

Na místě se zjistilo, že původně domluvená loď  pro přepravu nákladu do Antarktidy pravděpodobně nebude včas k dispozici a začalo hledání náhradního řešení. Původní plán byl jasný, krátká aklimatizace, nalodění a cesta k cíli - ostrovu Jamese Rosse, tohle ale byla komplikace, která se nedala řešit ze dne na den.

Z deníku:

Bylo nás 14 stavitelů stanice, když jsme 10. ledna  přes Vídeň, Barcelonu, Madrid a Santiago de Chile dorazili do jihochilského přístavu Punta  Arenas. I s čekáním na letištích to vyšlo skoro na 36 hodin. Zde jsme se setkali s našimi vědci mířícími stejným směrem a rázem nás bylo 21. Ubytovali se, vyspali a vyrazili na prohlídku města.

Letiště v Rio Gallegos.

Další den jsme si prohlédli v rezervaci, vzdálené asi hodinu jízdy od Punta Arenas, porosty pabuku antarktického,  vrátili se zpátky na ubytovnu a přesunuli do argentinského Rio Gallegos. To je místo, odkud Argentina letecky zabezpečuje  své antarktické stanice.

Když půjde vše dobře měla by se naše  předsunutá skupina devíti lidí přepravit letecky  po trase  Rio Gallegos – Marambio (argentinská antarktická stanice) na ostrov Jamese Rosse a zahájit přípravné práce. Loď s materiálem další členové týmu by měli dorazit do 14 dnů.

Argentinská stanice Marambio.