Fotky

Více než desetimetrové vlny způsobil tajfun Lekima, který zasáhl východní pobřeží Číny. Evakuováno bylo více než milion lidí a škody se odhadují v přepočtu na 54 miliard korun. Země letos čelila již devátému tajfunu.
Více než desetimetrové vlny způsobil tajfun Lekima, který zasáhl východní pobřeží Číny. Evakuováno bylo více než milion lidí a škody se odhadují v přepočtu na 54 miliard korun. Země letos čelila již devátému tajfunu.

Lekima

Foto týdne
Desetimetrovým modelem Měsíce se rozhodla brněnská hvězdárna oslavit 50 let od přistání člověka na Měsíci. Až z kilometrové vzdálenosti od Kraví hory vypadal osvětlený nafukovací glóbus jako ten opravdový na obloze.
Desetimetrovým modelem Měsíce se rozhodla brněnská hvězdárna oslavit padesát let od přistání člověka na Měsíci. Až z kilometrové vzdálenosti od Kraví hory vypadal osvětlený nafukovací glóbus jako ten opradový na obloze.

Měsíc na Kraví hoře

Foto týdne
Manty, jejichž pohyb připomíná ptačí let, se objevily v hlubinách oceánu Národního parku Komodo v Indonésii. Díky optické iluzi se zdá, že Kristina Zvaritch se rozhodla zaplavat si v jejich přítomnosti, přestože v tu chvíli měla k mořským parybám daleko.
Manty, jejichž pohyb připomíná ptačí let, se objevily v hlubinách oceánu Národního parku Komodo v Indonésii. Díky optické iluzi se zdá, že Kristina Zvaritch se rozhodla zaplavat si v jejich přítomnosti, přestože v tu chvíli měla k mořským parybám daleko.

Plavání s mantami

Foto týdne
„Je to holka!“ oznámilo hrdě zoo v irském Dublinu. Gorilí samice Kafi porodila své prvorozené mládě, se kterým udržuje fyzickou blízkost. V noci spí poblíž i otec Bangui. Gorily nížinné patří mezi kriticky ohrožené druhy a jejich stavy stále klesají.

Na dotek

Foto týdne
Krize ve Venezuele se prohlubuje. Masivní výpadky elektřiny ohrožují zejména nemocné. Mezi nimi i Aidalis Guanipu (25): „Selhávají mi ledviny, ale nemám dost peněz na transplantaci. Už dva dny jsem nebyla na dialýze, protože nejde elektřina. Bojím se.“

Boj o život

Foto týdne
Vpředvečer korunovace se nový thajský král Ráma X. nečekaně oženil, a to s velitelkou panovníkovy ochranky. Součástí ceremoniálu byla i modlitba u nohou krále a polévání svěcenou vodou nyní již královny Suthidy.
Předvečerem korunovace se nový thajský král Ráma X. nečekaně oženil, a to s velitelkou panovníkovy ochranky. Součástí ceremoniálu byla i modlitba u nohou krále a polévání svěcenou vodou nyní již královny Suthidy.

Navždy tvoje

Foto týdne
Poprvé v historii se narodil nosorožec indický díky umělému oplodnění. Mládě i samice Akuti ze zoologické v Miami jsou v pořádku a vědcům tak svitla naděje, že by se zvířata, která již patří mezi ohrožená, takto dala zachránit.
Poprvé v historii se narodil nosorožec indický díky umělému oplodnění. Mládě i samice Akuti ze zoologické v Miami jsou v pořádku a vědcům tak svitla naděje, že by se zvířata, která již patří mezi ohrožená, takto dala zachránit.

Záchrana ze zkumavky

Foto týdne
Pozlacený kříž a monumentální socha Pieta, kterou vytvořil Nicolas Coustou na zakázku "Krále Slunce" Ludvíka XIV., v pozadí trosek pařížské katedrály Notre-Dame den poté, co ji v pondělí 15. dubna ve večerních hodinách zachvátil obrovský požár.

Notre-Dame: Den poté

Foto týdne
Astronomové z mezinárodního týmu ukázali historicky první fotografii černé díry. Nachází se v centru galaxie Messier 87 v souhvězdí Panny a od naší soustavy je vzdálená 55 milionů světelných let. Váží tisíckrát víc než černá dírná díra v naší Galaxii.
Astronomové z mezinárodního týmu ukázali historicky první fotografii černé díry. Nachází se v centru galaxie Messier 87 v souhvězdí Panny a od naší Sluneční soustavy je vzdálená 55 milionů světelných let. Váží zhruba tisíckrát víc než černá dírná díra v naší Galaxii.

První snímek černé díry

Foto týdne
I ty nejvyšší budovy světa potřebují čas od času umýt okna. Dva muži se vznesli 250 metrů nad zem, aby se pustili do práce v 50. patře mrakodrapu v centru Dubaje. Město, které je plné staveb šplhajících se do výšky, měli možnost vidět z ptačí perspektivy.
I ty nejvyšší budovy světa potřebují čas od času umýt okna. Dva muži se vznesli 250 metrů nad zem, aby se pustili do práce v 50. patře mrakodrapu v centru Dubaje. Město, které je plné staveb šplhajících se do výšky, tak měli možnost vidět z ptačí perspektivy.

Až do oblak

Foto týdne
Zoo v polském Gdaňsku představila veřejnosti unikátního bílého tučňáka. Kvůli chybějícímu černému pigmentu vyžaduje zvláštní péči. Ostatní tučňáci se mu zatím straní. Ve volné přírodě by byl kvůli své odlišnosti pro dravce jasnou kořistí.

V bílém fraku