V olivovém oleji je složka, která zabíjí rakovinu

V extra panenském olivovém oleji existuje složka, která má schopnost likvidovat celou řadu nádorových buněk v lidském organismu. Zázračná látka se jmenuje oleocanthal a podle závěrů výzkumu zveřejněných v časopise Molecular and Cellular Oncology vědci poodhalili mechanismus účinků oleocanthalu i důvod proč neničí zdravé buňky.

Olivy obsahují lék na rakovinu
Zdroj: Dollarphotoclub.com

Oleocanthal u rakovinových buněk aktivuje enzymy, které spouštějí buněčnou smrt, vysvětlují autoři studie – profesor dietologie Paul Breslin a biologové David Foster a Onica Legendre z Hunter College. Jejich zjištění může být velkým příslibem pro boj s onkologickými chorobami. Podle Světové zdravotnické organizace přibylo jen v roce 2012 nově 14 milionů lidí postižených nějakou formou zhoubného bujení a zároveň na rakovinu zemřelo osm milionů lidí.

Účinky oleocanthalu jsou známé už několik let, ale hlavní bylo zjistit celý mechanismus, tedy to, jak tato látka přiměje rakovinové buňky k rozkladu, aniž by působila na buňky zdravé. Navíc oleocanthal působí poměrně rychle – během 30 minut. Kdyby to byla záležitost buněčného programování, jak se původně předpokládalo, trvalo by to mnohem déle – 16 až 24 hodin.